middagstips!

Igår lyckades jag verkligen om jag får säga det själv. Fick en snilleblixt på jobbet och sen åkte jag hem och provade. Och oj, så gott det blev!

Kyckling i provencale senapssås:



Till 3-4 personer: 

1 kycklingfilé
6-8 champinjoner
1 medelstor röd paprika
2 stora matskedar provencale senap (senap kryddad med paprika och vitlök)
2,5 dl matlagningsgrädde

Tillagning:
Tärna kycklingfilé och stek den. Tärna också paprikan och  dela champinjonerna efter tycke och smak, tillsätt dessa och låt dom ligga tillsammans med kyckling en kort stund bara. Tillsätt sedan matlagningsgrädden och ha i senapen. Kryddas med salt och peppar. 

Serveras tillsammans med fullkornsbulgur och lite roccula. 

Så lätt lagat, gott och nyttigt! Rekommenderas verkligen! 


Kommentarer
Postat av: Alex

till dig själv? tråk

2008-10-13 @ 13:25:56
Postat av: Ally

jag är alltså sämst i världen på att blogga men du är fan värre! jag har tråkigt, du måste skriva minst tre inlägg om dagen för att jag ska ha nåt att göra på kontoret!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback